۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵

سادات منصوری:

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تلنگری برای همه مسئولان است

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تلنگری برای همه مسئولان است

رشت – خبرگزاری مهر: معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: پنجم تیر ماه (روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ) تلنگری برای همه مسئولان و مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سادات منصوری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتیاد شایع ترین، سخت ترین و بدترین آسیب در کشور و تمامی دنیا است.

وی همچنین اظهار داشت: پنجم تیرماه فرصتی مغتنم برای ارزیابی عملکرد سازمان ها، ارگان ها و غیره در زمینه وضعیت اعتیاد در ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان، اثرات و پیامدهای این پدیده خانمانسور در جامعه و غیره است.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: اعتیار یک بیماری جسمی، روانی، اجتماعی و عصبی است و خوشبختانه همگان به این باور رسیده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین بار مواد مخدر به دلیل اثرات درمانی استعمال شد، افزود: کاربرد ترکیبات مورفینی در مصارف پزشکی برهیچ کس پوشیده نیست و در درمان بسیاری از بیماری ها به ویژه در بیماری های صعب العلاج و غیره استفاده می شود.  

سادات منصوری با اشاره به اینکه مواد مخدر به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می شوند، اظهارداشت: مواد مخدر صنعتی امروز در جهان به شدت در حال افزایش است.

وی همچنین ترکیبات پایه مواد مخدر صنعتی و سنتی را به ترتیب آمفتامین و مرفین دانست و اذعان داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از شایع ترین آسیب های اجتماعی است.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان در ادامه افغانستان و پاکستان را بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر در دنیا دانست و گفت:در حال حاضر 70 تا 80 درصد مواد مخدر دنیا  در این دو کشور تولید و به دنیا ترانزیت می شود.

وی با بیان اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر است، افزود: مسئولان به هیچ وجه اجازه عبور مواد مخدر از  کشور ایران به سایر نقاط را نخواهند داد.

سادات منصوری تصریح کرد: برای مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است.

 

 

 

کد خبر 2315018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha